Blog


Referentverhaal Gelderblom BV: de precisie van een computergestuurde draaibank

Sinds 2005 is QUBE bij Gelderblom verantwoordelijk voor de Exact-omgeving, welke sindsdien met de ontwikkeling van de organisatie is meegegroeid. Exact Globe, Synergy en de Fieldservice-module zijn de belangrijkste onderdelen van het systeem. Bij de verhuizing van het bedrijf zorgden de consultants van QUBE voor een vlekkeloze ‘transplantatie’ van de systemen.






ICT als ruggengraat van de onderneming
Voor een handelsonderneming als Gelderblom is de beschikbaarheid van ICT-systemen van levensbelang. Het verkoopproces, klantcontact, machineonderhoud, opvolgen van service calls, voorraadbeheer worden door ICT-systemen ondersteund.

Rogier van Nimwegen, sales consultant van QUBE: “Natuurlijk komt zo’n systeem niet van de ene op de andere dag tot stand. Je kunt grofweg drie fasen onderscheiden: allereerst het opzetten en implementeren van een nieuw netwerk. Daarnaast het uitbreiden van het al aanwezige Exact Globe met Exact Synergy voor het automatiseren van de diverse bedrijfsprocessen en ten derde het aanpassen van het operationele proces met de Exact Synergy Fieldservicemodule. Daarin kunnen de medewerkers snel service calls registreren, service contracten raadplegen, bepalen of iets wel of niet onder garantie valt, etc.”

Volledige controle met Exact Synergy Fieldservice
De klanten van Gelderblom verwachten het allerbeste. Maar overzichtelijk registreren van storingsmeldingen, afhandelen van werkbonnen en beheren van lopende onderhoudscontracten vergt veel tijd en organisatie. Gelderblom en QUBE besloten dat de Fieldservicemodule van Exact Synergy de beste mogelijkheden biedt om de controle hierover te vergroten. Storingsmeldingen, werkbonnen, contractafspraken, installatiegegevens en objectlocaties kunnen hiermee allen snel en overzichtelijk worden geregistreerd. Bovendien maakt het systeem automatisch voorstellen voor periodieke facturering en kunnen werkinstructies op de werkbon voor de buitendienst worden afgedrukt.



Resultaat
Een gebruiksvriendelijk systeem, direct gekoppeld aan de klant! De Fieldservice-module in Exact vervangt de oude planning, die nog in Microsoft Excel werd bijgehouden.

Tom Strijbos, technisch directeur van Gelderblom BV: “Het systeem is nu een stuk gebruiksvriendelijker en is direct gekoppeld met alle klant- en machinegegevens, zodat een klant zowel aan de telefoon als in het veld sneller en beter kan worden geholpen. Bovendien kunnen we nu veel eenvoudiger analyses maken, zowel voor onszelf als voor onze klanten. Bijvoorbeeld op het gebied van kostenontwikkeling of  levensduurverwachting van de machines. Daarnaast zijn we bezig om in Synergy ook een mobiele urenregistratie op te zetten, waarmee we niet alleen een forse tijd- en kostenbesparing hopen te bereiken, maar ook de kans op fouten fors willen verminderen”.
 

Over Gelderblom CNC Machines B.V.
Gelderblom is actief als voorraadhoudend importeur van metaalbewerkingsmachines van het Japanse merk Okuma, wereldwijd actief en met een omvangrijke R&D-afdeling. Het continu inspelen op de eisen en wensen van de machinegebruikers staat voorop. Gelderblom is gevestigd in een modern, centraal in Nederland gelegen bedrijfspand met een ruime showroom, waar de laatste technologische ontwikkelingen worden gedemonstreerd. Afnemers, variërend van familiebedrijven tot multinationals, opereren in een uiterst concurrerende markt. Dat vraagt om de nodige maatwerkoplossingen om precies het juiste productieproces te realiseren. Daarnaast zijn opleiding en bijscholing van technici, gegeven door specialisten op het gebied van verspanningstechniek, essentieel.



Tom Strijbos, technisch directeur van Gelderblom: “Wij zijn een full-service organisatie: machines worden bij de klant  geïnstalleerd en vervolgens volledig geserviced. Om de up-time van de apparatuur zo hoog mogelijk te houden is er een ijzeren voorraad mechanische en elektrotechnische onderdelen die binnen 24 uur online vanuit Duitsland kan worden aangevuld. Een (nagenoeg) perfecte service aan de gebruikers is voor het team van Gelderblom een vanzelfsprekendheid waar met grote zorg mee wordt omgegaan. Optimale klanttevredenheid bepaalt tenslotte het succes van de onderneming!”
 

Je reactie is welkom

Anti-spam
Typ bovenstaande code over.
www.qube.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je www.qube.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.
 Cookies NIET accepteren