Blog


Teams Tip – Apps gebruiken in Teams

 

 

In Teams kun je handig samenwerken met collega’s. Maar wist je dat je ook de flexibiliteit hebt om elk team in te richten zoals voor dat specifieke team handig is. Bijvoorbeeld door het koppelen van handige apps. Aangezien niet elk team dezelfde apps gebruikt, kan elk team dit zelf inrichten. 




 

 

 

Gekoppelde apps zie je dan in Teams en je hoeft dus niet te switchen naar een ander scherm. Alle informatie op één centrale plek, super praktisch. 

 

Je kunt denken aan Office365 apps maar ook apps van derden zoals Webex, Adobe Apps, MailChimp, Google Analytics en nog veel meer. Dagelijks worden er apps toegevoegd aan de Teams Store waardoor er steeds meer mogelijk is.  

 

Hoe voeg je apps toe? 

In het linkermenu in Teams klik je op de 3 horizontale puntjes ••• en daarna op “Meer apps”.

 

 

Je komt dan in het zoekscherm waar je een app kunt opzoeken. Heb je de app gevonden? Selecteer de app en kies voor toevoegen.  

Wil je de app vastzetten in het linkermenu, klik met je rechtenmuisknop en kies voor vastmaken. 

 

Je kunt apps ook toevoegen als een tabblad in een kanaal of chat.  

 

Geen apps kunnen toevoegen  

Als je geen apps kunt toevoegen dan heeft de team eigenaar deze optie uitgeschakeld. Die kan namelijk bepalen of teams apps kunnen toevoegen. 

 

 

 

Heb je vragen over het gebruik van Teams of wil je meer informatie? 
Laat je gegevens achter via het onderstaande formulier en dan nemen we contact met je op. 



Je reactie is welkom

Anti-spam
Typ bovenstaande code over.
www.qube.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je www.qube.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.
 Cookies NIET accepteren